Inici | Assessorament | Assessorament Nutricional | Ajuts ergogènics en l'esport,1ª part.

Nutriland.cat nutrició esportiva

Ajuts ergogènics en l'esport,1ª part.

Written by Marta Feixas Torra | dilluns, 26 de març de 2012 15:43 Darrera actualització de dilluns, 16 d'abril de 2012 11:14 by Marta Feixas Torra

(0 votes)
Add to favourites


El desgast físic i les exigències nutricionals han portat a molts esportistes a complementar la seva dieta amb diferents nutrients.

Aquí coneixeràs una mica més aquests suplements i els seus beneficis.

Esta clar que les necessitats nutricionals dels esportistes son superiors als de les persones sedentàries.  El desgast físic que es pateix durant la activitat física així com les exigències nutricionals durant el procés de recuperació han portat a la majoria  a complementar la seva dieta amb determinats nutrients, que per la seva funció dins l’organisme milloraran d’una forma o d’un altre el rendiment.

Hi ha una amplia gamma de productes destinats als esportistes, uns mols específics i uns altres més generals com seria el cas de les “begudes isotoniques” que cobreixen les necessitats d’hidratació i electrolits de qualsevol persona que practiqui esport sigui quin sigui l’esport.

Proteïna y aminoàcids

Durant la practica del exercici físic en el metabolisme té lloc el procés catabolic, responsable de la destrucció del teixits musculars.

Aquest procés s’ha de minimitzar mitjançant una aportació correcte de nutrients. (principalment proteïnes i aminoàcids) que reduiran aquest procés i estimularan la reconstrucció de les proteïnes musculars destruïdes durant l’entrenament.

Per aquesta raó l’aportació de proteïna i aminoàcids en la dieta d’un esportista ha de ser minuciosament acurat .

La proteïna

La proteïna es un dels nutrients més apreciat, ja que la seva importància en els processos de regeneració muscular es tal que qualsevol esportista hauria d’assegurar-se'n una aportació adequada.

La quantitat de consum es variable i esta entre 0,80 gr. Proteïna/Kg./dia fins a 2,5 gr./Kg./dia.

Aquests suplements proteics  (es poden trobar en pols, begudes o barretes) generalment són molt apreciats entre el esportistes que necessiten una massa muscular forta i tonificada.

Les proteïnes es poden agrupar en dos grups:

Ràpides i lentes

Proteïna ràpida es aquella que el cos assimila i absorbeix molt ràpidament, degut a la seva gran digestibilitat, aquesta proteïna es ideal per aquells moments en que el cos necessita una aportació ràpida i eficaç de aminoàcid, com podria ser desprès d’un esforç físic.

scitec_100_whey_protein

La proteïna lenta, també tenen el nom de proteïna seqüencial i proteïna nocturna, és aquella en que el procés digestiu es mes lent, el seu interès radica en que té la capacitat de subministrar al metabolisme aminoàcids de forma prolongada durant els moments que l’esportista preveu que estarà més de tres hores sense ingerir aliments, amb aquesta aportació regular d’aminoàcids estarem minimitzant el catabolisme muscular (destrucció muscular). Els moments més habituals per consumir aquest tipus de proteïna són, abans d’anar a dormir, en hores prèvies a un entrenament o be entre hores.

scitec_pro_long

Catalan Basque Dutch English French Galician German Spanish